Om Røde Kors Huset

Røde Kors Huset i Brabrand er Aarhus-afdelingens multihus. I Røde Kors Huset finder du nemlig genbrug og netværk under samme tag. Det er et hus, hvor der er plads til alle – frivillige, kunder og brugere af husets mange aktiviteter.

Røde Kors Huset tilbyder genbrugsguld, værksteder, workshops og fællesskaber. Det er i konstant udvikling, og bliver skabt i samarbejde med lokalområdet. Derfor er dine behov, ønsker og håb for huset med til at bestemme, hvad man kan finde af aktiviteter i huset fremover.

Nogle af aktiviteter, som vi regner med at åbne i Røde Kors Huset er bl.a. forskellige værksteder, hvor det er muligt at få hjælp til f.eks. upcycling projekter, samtidig med at man kan hygge sig og få en god snak med både brugere og frivillige. På nuværende tidspunkt forventer vi at etablere følgende værksteder i Røde Kors Huset.

• Syværksted
  • Elektronikværksted
  • Træværksted
  • Cykelværksted

Udover værksteder vil huset også byde på et caféområde, et køkken og et større mødelokale, hvor vi kan afholde kurser, foredrag, workshops og selvfølgelig mødes til forskellige fælles aktiviteter og arrangementer.

Røde Kors Huset er fortsat ved at blive etableret. Derfor hører vi meget gerne fra dig, hvis du har en god idé til, hvad vi kan lave i Røde Kors Huset. Det er nemlig vigtigt for os, at huset er et projekt vi er fælles om at skabe – det giver mening.

Bliv frivillig

Røde Kors Huset er mere end én aktivitet. Derfor leder vi efter frivillige med forskellige kompetencer, som har lyst til at være med til at udvikle noget nyt.

Vil du være frivillig i ét af værkstederne er det en fordel, at du har kendskab til de forskellige værktøjer og tekniker.

Måske du har kompetencer indenfor blomsterbinding eller bagning, som du gerne vil dele med andre? Mulighederne er mange. Tag endelig kontakt, så kan vi få en snak om, hvad du forestiller dig, at du kan byde ind med i Røde Kors Huset.